Followers

Thursday, November 5, 2009

..:: Palet Ikan Buatan Sendiri ::..


Sejak adik aku sambung belajar di Melaka, aku la yang mengambil alih tugas dia. Tiap2 minggu aku kena buat palet tuk ikan aku makan, bersihkan kolam (setiap 2 minggu) & kadang2 cari benih ikan. Wah, walaupun aku terlalu bz, tapi aku sempat menjalankan tanggungjawab aku pada amanah adik aku (kira bangga la sebab ikan tu hidup dibawah jagaan aku). dah la adik aku ni bela ikan pelbagai (ikan talapia, keli, lampam, puyu & sepat), aku juga mengetahui tentang habitat & sifat2 ikan la.. yang paling susah nak jaga adalah ikan talapia(ikan ni manja & sensitif), ikan keli (lasak & buas, selalu basah aku time bagi makan). entahla, rasa2nya x lama lagi aku plak la akan lebih mahir dari dia .. hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...