Followers

Friday, April 15, 2011

Ilmu MS EXCEL

Assalamualaikum...

Baru2 ni, kawan saya yang kerja kat Kolej Utara bertanya dengan permasalahan dengan MS EXCEL... walaupun aku ni xder la expert sangat dlm ilmu EXCEL ni, demi kawan2 aku cuba juga membantu.. Masalah member aku ni adalah , dia ada data dalam 4000++ data, dia mahukan ada selang baris antara data tersebut. akhirnya aku jumpa juga penyelesaian masalah ni...

cara2nya adalah,,,,
-- paste kan coding kat bawah ni ke dalam macro MS EXCEL

Sub InsertRows()

Application.ScreenUpdating = False
Dim numRows As Integer
Dim r As Long
r = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
numRows = 1
For r = r To 1 Step -1
ActiveSheet.Rows(r + 1).Resize(numRows).Insert
Next r
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...