Followers

Sunday, April 24, 2011

Sate Padang/Minang Di Restoran Rose, Kg Baru

Assalamualaikum....

Malam td aku g makan sate minang ni. yela, kiranya dah lama sangat tidak menikmati Sate Minang. Selalunya aku makan sate minang di Restoran Rose, Kg Baru.

Sate minang ni, ada 5 cucuk sate, nasi impit & kuah. Kuahnya yang pedas + dengan ramuan nya, memang menyelerakan. Sate minang ni adalah sate daging yang di salai...

Kalau adik ipar + adik aku ( Ad & Ayid), mereka bertiga boleh makan 12 pinggan (4 pinggan setiap sorg la) satay minang ni dalam 1 masa.... wah, dasyatnya perut mereka,,, besar sampai ada ruang tuk makan banyak2....

Kedai tu, berhampiran dengan Masjid Jamek Kg Baru, ala sebelah dengan bangunan Zikray.. Alamat kedai ni, disertakan sekali.. Restoran Rose, No. 49A Jalan Raja Alang, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur 50300. Kedai ni berhadapan dengan kedai Restoran Garuda.




Nanti minggu depan, aku nak try dekat Restoran Mawar la... ada orang cakap, kat kedai tu pun lagi sedap dari Restoran Rose ni... terliur aku dibuatnya.... :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...