Followers

Thursday, September 24, 2009

..:: DoDoL ::..


Ini adalah aktiviti keluarga aku setiap tahun iaitu memasak dodol. tahun ini adalah tahun paling banyak aku memasak dodol iaitu 3kg, selalunya hanya 1.5kg ajer.. maklumla tahun ni ada tempahan daripada kawan aku & jiran yg sangat berminat dengan dodol aku. ni gambar adik2 aku tengah kacau dodol yang hampir masak. penatnya hanya tuhan ajer yang tau. kami start memasak dodol pada pukul 6.30 pagi dan habis dalam kul 11.00 pagi. lepas masak dodol, kami adik beradik berjemaah tidur dalam kepenatan. kami jual dodol ni dengan harga rm14 setiap 1kg.. tahun ni juga, ramai yang datang rumah aku makan dodol ni... pujian rasanya berbakul.. lepas ni, sesapa yang berminat nak rasa dodol ni, jemput2lah datang ke rumah.. rasa2nya, lepas ni akan ada sambutan membuat dodol di depan rumah mak aku... apa taknya, yang bungkus dodol bawa balik pun ramai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...