Followers

Monday, September 14, 2009

..:: PaLLet (MakaNan IkaN) ::..

Adik bongsu aku (ayid) baru lepas SPM tetapi x dapat sambung belajar dimana2. aku selalu pikir, apa yang sesuai tuk dia. akhirnya aku galakkan dia bergiat dalam bidang perikanan dengan ternakan ikan. mula2 , aku membeli benih 1000 ekor keli & 1000 ekor puyu tetapi kesemua benih ikan mati kurang daripada 1 minggu. aku menasihatkan adik aku supaya jangan cepat putus asa & cuba berdikari semula. sekarang adik aku membela ikan talapia merah, patin & juga puyu. bagus la adik aku, x cepat mudah putus asa seperti kakak dia ..hahahaha

disebabkan itu, aku mengeluarkan modal untuk membeli mesin palet (seperti gambar ini). sekarang adik aku membuat palet ikan sendiri untuk ternakan dia. rajin betul la adik aku ni...

1 comment:

Anonymous said...

slm..saudari,
sye bru sahaja memulakn penternakan ikan..bolehkah saudari berkonsgi ilmu tentang cara membuat pallet dan bhn2nya...dan dimna sye boleh dptkan mesin pallet spt dlm blog saudari..tunjuk ajar saudari amat sye hargai.sekiranye sudi email ke rulez_7@ymail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...