Followers

Monday, June 14, 2010

..:: Taman Tasik Shah Alam ::..

Sabtu lepas, aku dengan kakak, anak saudara & adik ku g la Taman Tasik Shah Alam... biasalah, aktiviti minggu dengan aktiviti berfaedah... adik ku & suami g main kayak.. aku plak dengan anak saudara ku, g makan ikan dengan roti yang kami beli sebelum sampai taman tasik... mula2 aku bagi makan kura2... rupa2nya bukan saja ada kura2 tp ada keli (rasa mcm keli bunga ke, atau keli afrika) yang besar.. kelakar juga aku tgk ikan keli tu berebut makanan dengan kura2.. kura2 memg lambat, nak rebut makanan pun lambat juga.. yang berjaya dapat makanan adalah keli yg besar tu la.. sekali keli tu buka mulut, sebesar penumbuk pun ada.. dah la byk..

Lepas tu, aku g la bawa anak saudara ku main2 dekat dengan restoran tu.. dah bosan2 menunggu adik aku abis kayak, ada la tinggal roti yg baki td.. apa lagi, aku dengan anak saudara aku g la bg makan ikan dekat kolem tasik tu.. aku tgk ada pelbagai saiz ikan besar2 (lampam, keli, talapia & lain2 ikan) yang saiznya lebih besar dari peha aku.. semua berebut nak makan... nasib baik aku x terjatuh dalam tasik tu.. sebab terperanjat... sikap kami yang teruja dengan saiz ikan besar2 tu mendorong pengunjung lain untuk turut melihat ikan yang ada... semua org kagum.. yela, ikan2 semua besar, kalo dapat tangkap, memang kenyangla....

Aku pun plan jahat la dengan kakak aku nak tangkap ikan2 yg besar tu guna sauk ikan ajer.. kalo pancing nanti MBSA nampak, dah kena tangkap... harap2 nanti kalo aku dtg lagi, pasti dapat tangkap ikan tu... heheheh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...