Followers

Thursday, June 3, 2010

..:: Tanaman Malberi ::..

Hari ni nak citer pasal malberi. Buah pokok ni sangat manis kalo dah cukup masak. Saya ada 12 pokok malberi dirumah. Seronok tengok buah malberi ini, kecil ajer buahnya... Kalo nak buah lebat, rajin2 la cantas... Buah ini juga boleh dicampurkan bersama buah roselle... Buah yang berwarna purple tu adlah buah yang telah masak. Rupa buahnya mcm anggur (tp anggur yg sgt kecil). Tanaman ini saya tanam dalam tanah tetapi masih menggunakan medium sabut. Ini kerana sabut akan menyimpan air. Saya ada juga menanam pokok ini dalam pasu tetapi pokok saya mati akhirnya.

2 comments:

Unknown said...

mana dapat benih pokok nie? nak cuba tanam...

qaisara said...

Rozy, saya tanam guna batang, cepat sikit biak nya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...